COC DE MAÇANA


Lo meu preferit....i que bo que ens surt!!!

Coc de maçana
https://cuinasensedeixardesomriure.blogspot.com/

Vaig escollir per fer-la la recepta del llibre Lo Rebost del meu Poble de Vicent Guimerà Sales (Restaurant L'Àntic Molí). És un receptari que va escriure com un homenatge a les nostres àvies.

Maçana
2 tasses d'aigua
1 tassa d'oli
1 llima
1 tassa de sucre
Llevadura 
Farina
Per a la lletada necessitem: oli, farina, anís o aiguardent, sucre, maçana i un altra vegada sucre per damunt.

Lo rebost del meu poble llibre
https://cuinasensedeixardesomriure.blogspot.com/

Recepta donada per Maria Gascó Sabater (la iaia). És un dels meus llibres preferits de cuina de les nostres terres. He fet moltes de les receptes que surten. El tinc una mica trinxat de tant usar-lo per la cuina. Algunes de les receptes que inclou, tant dolces com salades són: Olla de dejuni, olla de galeres i crancs, sopetes de farigola, faves ofegades, "ropa vieja", polpet de la iaia, coc en primentó..., pastissets de paella, borraines, carquinyolis, mones o reganyats, coquetes de sagí... 

Per al coc de maçana he fet servir farina d'espelta i avena, panela de El Granero, salvat de bla amb lli de Biogrà, llevadura seca Silesaffre, maçanes roges ecològiques, no poso res d'alcohol i sí poso llavors de matafaluga (moltes), oli de la nostra mar d'oliveres. Gràcies a l'ajuda del meu fill de tretze amassant la mescla ens ha sortit un coc exquisit.

En alguna ocasió també he fet servir les masses rodones de Buitoni i el resultat és un mandala circular.

Coc de maçana
https://cuinasensedeixardesomriure.blogspot.com/




Comentarios